Reclamaties

Bedrijven die producten produceren en verkopen kunnen te maken krijgen met producten die worden geretourneerd omdat deze beschadigd en/of defect zijn of niet aan de verwachtingen voldoen. Het verwerken van deze retourneringen levert veel extra werk en kosten op. In de functie 'Reclamaties' kunnen deze 'Reclamaties' worden geregistreerd en voorzien van een status, waardoor reclamaties efficiënter en in een kortere periode kunnen worden afgehandeld. 

In de functie 'Reclamaties' kunnen reclamaties volgens een vastgelegd proces worden behandeld. Op basis van de informatie van de klant wordt in Inventive een reclamatie aangemaakt en voorzien van een status. Vervolgens kunnen reclamaties worden geanalyseerd en beoordeeld waarna wordt besloten of het verzoek voor creditatie kan worden gehonoreerd. Doordat de reclamatie informatie op één plaats wordt vastgelegd en via een gestroomlijnd proces verloopt, kunt u de kosten en tijdsduur van het reclamatieproces verlagen en kunt u verbeteringen in klanttevredenheid realiseren. 
 

De voordelen van reclamaties in Inventive

  • Proces van reclamaties wordt volledig afgewerkt in Inventive;
  • Snellere afhandeling van reclamaties;
  • Alle gegevens omtrent de afhandeling van reclamaties wordt vastgelegd en zijn inzichtelijk;
  • Het analyseer- en beoordelingsproces kan worden overgeslagen indien nodig;
  • De Reclamatie functionaliteit verloopt via een gestroomlijnd proces zodat u de kosten en tijdsduur aanzienlijk kunt verlagen.

 Meer weten over de reclamatie functionaliteit in Inventive? Maak dan een afspraak voor een gesprek waarin u een beeld krijgt van de mogelijkheden.