Field Service App

De werkzaamheden van servicemonteurs worden veelal verantwoord op servicebonnen. Aan het gebruik van papier kleeft echter een aantal risico’s. De bon kan makkelijk zoek raken of scheuren. Daarnaast kunnen teksten die servicemonteurs op werkbonnen schrijven onleesbaar zijn. Verder worden werkbonnen vaak te laat ingeleverd. Op de administratie worden deze bonnen overgetypt. Deze manier van werken is niet efficiënt en foutgevoelig. Door gebruik te maken van de nieuwe Field Service App van Inventive behoren deze problemen tot het verleden.

Productiviteit en efficiency 
De Field Service App verhoogt de productiviteit en efficiency van uw servicemonteurs. De App geeft toegang tot de noodzakelijke gegevens uit Inventive database. Op ieder moment en op elke plaats heeft de servicemonteur met één druk op de knop, de voor hem/haar interessante informatie binnen handbereik. Op het werkadres beschikken zij hierdoor over de juiste klant- en apparatuur gegevens waardoor servicemonteurs hun werk adequaat kunnen uitvoeren. Servicemonteurs hoeven zich ook niet meer druk te maken over het schrijven van het aantal uren. De servicemonteur voert in wanneer hij begint en eindigt met zijn werkzaamheden. De App registreert dit en rekent automatisch uit hoe lang de servicemonteur aan het werk is geweest.

Gebruiksvriendelijke interface 
De Field Service App maakt gebruik van een gebruiksvriendelijke interface. Met één druk op de knop kan een monteur alle adressen zien waar hij die dag werkzaamheden moet uitvoeren. Hierbij staan de belangrijkste werkzaamheden aan de top van het scherm. Als een monteur op het rapport klikt, wordt een uitgebreid servicerapport getoond waardoor deze kan zien met wat voor apparatuur hij te maken heeft.

Route informatie 
Om de planning voor uw servicemonteurs vlot te laten verlopen geeft de App, op basis van prioriteit en locatie, een zo efficiënt mogelijke werkroute aan. De te bezoeken adressen en routes worden door middel van een vlaggetje op een landkaart weergegeven. Hierdoor is snel en overzichtelijk te zien waar servicemonteurs die dag naar toe moeten reizen.

Urenregistratie 
Naast de routefunctie biedt de Field Service App de mogelijkheid om de reis- en gewerkte uren online op de juiste projecten te registreren. Dit alles is mogelijk met een minimum aantal handelingen. Zodra uw servicemonteur deze gegevens heeft ingevoerd, wordt direct de voortgangsstatus van een serviceopdracht doorgegeven. Deze gegevens worden onmiddellijk verwerkt in Inventive. Hierdoor is men op kantoor direct op de hoogte over de voortgang van de werkzaamheden van de servicemonteurs. Als er een nieuwe opdracht op kantoor binnenkomt, kan met de Field Service App deze opdracht makkelijk online naar uw servicemonteurs op locatie worden gestuurd.

Up-to-date informatie 
Door gebruik te maken van de Field Service App heeft men zowel op kantoor, als de servicemonteur op locatie, de beschikking over up-to-date informatie. Zodra een servicemonteur start met zijn/haar werkzaamheden verandert de status van het servicerapport. Hierdoor bent u op kantoor altijd op de hoogte met de start van zijn/haar werkzaamheden. Met deze App is de urenregistratie altijd up-to-date, hetgeen het inzicht in de projectresultaten verhoogt en een bespoediging van de facturering mogelijk maakt.

Geen internet nodig 
Verbinding met internet is voor deze App niet vereist. Het systeem kan zowel online als offline werken. Hierdoor kan een servicemonteur, op plaatsen waar geen internetbereik is, altijd gebruik maken van het systeem. Als de servicemonteur alle gegevens invult en opslaat worden deze gegevens, zodra er weer internetbereik is, automatisch naar de administratie doorgestuurd. Daarnaast kan er ook nieuwe informatie doorgegeven worden aan de servicemonteur via de smartphone en/of tablet

Waarom kiezen voor Inventive Field Service App 
Als u ervoor kiest om Inventive Field Service App te gebruiken dan:

  • ontwikkelt u een efficiëntere werkwijze voor zowel kantoor als servicemonteurs op locatie;
  • wordt uw facturatietijd tot een minimum beperkt;
  • krijgt u de beschikking over up-to-date informatie voor zowel kantoor als servicemonteurs op locatie;
  • krijgt u een App die makkelijk is in gebruik en een gebruiksvriendelijke interface heeft;
  • krijgt u de mogelijkheid om zowel online als offline te werken;
  • krijgt u een App die het werk niet moeilijker maakt dan nodig is!

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling via de chat of telefonisch via 070 336 80 80.